رد یك ادعا / سال 2012 پایان جهان نیست
رد یك ادعا / سال 2012 پایان جهان نیست
دو شنبه 16 خرداد 1390 ساعت 10:52 | بازدید : 791 | نویسنده : 3a3ver | ( نظرات )
104234.jpg
اخترشناس ارشد پروژه SETI خبر رصد سه جرم عظیم بیگانه توسط این پروژه را رد کرد و اعلام کرد هیچ جرم غول پیکری زمین را تهدید نکرده است و در دسامبر سال 2012 منجر به نابودی زمین نخواهد شد.
مهر:طی چند روز گذشته خبری تکان دهنده وب سایتهای خبری مانند "اگزماینر" و چند وب سایت نسبتا معتبر دیگر را زیر و رو کرده است: "کرگ کازنوف" اخترفیزیکدان پروژه SETI خبر از نزدیک شدن سه جرم بسیار بزرگ و بسیار سریع به زمین را داده است.

طول این اجرام پرنده که گفته شده توسط سری تلسکوپهای رادیویی هارپ رصد شده اند، دهها هزار کیلومتر است و بر اساس محاسبات دانشمندان در اواسط دسامبر سال 2012، تاریخی که در تقویم مایانها جهان به پایان خود خواهد رسید به زمین خواهند رسید.

باید این خبر را باور کرد؟ آیا واقعا پروژه SETI اجرام پرنده بیگانه ای که در حال نزدیک شدن به زمین هستند را کشف کرده است؟با مراجعه به وب سایت SETI متوجه خواهید شد که این خبر شایعه ای بیش نیست و وب سایتهای خبری بدون اطمینان از صحت آن اقدام به انتشارش کرده اند.

"سث شوستاک" اخترشناس ارشد پروژه SETI در وب سایت این موسسه به بررسی چند جنبه متفاوت این خبر که آشکارا غیر عادی و مشکوک به نظر می آیند پرداخته و صحت آن را رد کرده است:

"در خبر گفته شده این اجرام که ظاهرا چند ده کیلومتر طول داشته و از آن سوی مدار پلوتون راهی زمین هستند، توسط رشته تلسکوپهای رادیویی هارپ رصد شده اند. در ابتدا باید بدانید که هارپ در آلاسکا واقع شده است و موقعیت سه جرم بیگانه ای که ظاهرا در حال نزدیک شدن به زمین هستند نیز در جنوب قطب آسمانی اعلام شده است. هر فردی که ابتدایی تری اصول هندسی را بداند درخواهد یافت که نمی توان این بخش از آسمان را از آلاسکا رصد کرد.

از سویی دیگر و مهمتر از همه موسسه SETI و یا هر یک از پروژه های مرتبط با SETI از هارپ استفاده نمی کنند. در خبر اصلی که در وب سایت "اگزماینر" منتشر شده به فردی به نام "کرگ کازنوف" اشاره شده که خبر نزدیک شدن این سه جرم را از جانب موسسه SETI اعلام کرده است. این در حالی است که چنین فردی در پروژه SETIوجود خارجی ندارد.

در صورتی که موسسه SETI اقعا سه جرم به این بزرگی و واضحی را رصد کرده بود که در حال نزدیک شد به زمین هستند مطمئنا خبر آن را بر روی وب سایت خود قرار می داد و وب سایتهای معتبر و مشهور خبری نیز از انتشار چنین خبر مهمی غافل نمی ماندند."



اگه ميخوايد از ما تشكر كنيد لطفا بروي تصوير زير كليك كرده و بما امتياز دهيد
ميدونم كه اين كار رو ميكنيد. مرسي

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر

 

تبليغات

javahermarket


بهترين سيستم تبليغات در اينترنت (تبليغات كليكي در سايتها +5000 تومان جايزه اوليه) - كليك كنيد

javahermarket



|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان متنوع ترين وبلاگ فارسي و آدرس tinker.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 248
:: کل نظرات : 76

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 49

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 261
:: باردید دیروز : 968
:: بازدید هفته : 1572
:: بازدید ماه : 1557
:: بازدید سال : 15044
:: بازدید کلی : 188289